close
تبلیغات در اینترنت
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

تازه ترین انتشار یافته ها
پیغام مدیر
از این که سایت ما را به عنوان سایت مورد نیاز خود انتخاب کرده اید متشکریم.

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

اخبار روستای نظرآقا (مرکز دهستان زیراه
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

خانه بهداشت روستای نظرآقا

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته

است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را

خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم ...

به ادامه مطلب بروید

 

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم.

1-    شستن و ضدعفونی کردن سبزی در جلوگیری از بیماری های انگلی تاثیر دارد

2-    حتی الامکان سبزی را خام مصرف کنید زیرا پختن سبزی بویژه اگر به مدت طولانی باشد موجب از بین رفتن ویتامین های آن میشود.

3-    چربی موجود در لبنیات پرچرب از نوع ترانس می باشد که با انسد عروق و ایجاد بیماری های قلبی عروقی می شود

4-    قبل از مصرف هر نوع کشک مقداری آب به آن اضافه کنید و حداقل 5 تا 10 دقیقه در حال بهم زدن بجوشانید

5-    خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سرطان روده در مردان و زنانی که در دوران نوجوانی چاق بوده اند بیشتر است

6-    فیبرها در میوه ها و سبزی ها و دانه کامل غلات و حبوبات وجود دارند. در مصرف این مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهند

7-    مراقب چاقی کودکان باشید زیرا چاقی ای که در دوران کودکی بوجود می آید معمولا در بزرگسالی باقی میماند

8-    مصرف چای بصورت داغ نباشد زیرا قند بیشتری مصرف میکند و هم دچار ناراختی های گوارشی میشود

9-    توصیه می شود از شیرهای پاستوریزه شده 2/5 درصد و یا کمتر استفاده شود

10-                  نباید مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود و در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون و بیماری قلبی عروقی حدود 3 عدد در هفته نیز پیشنهاد میشود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

شعارهایی به مناسبت روز جهانی تغذیه

1-انواع غلات بو داده مثل: برنجک – گندم برشته – ذرات بوداده، تنقلات غذایی با ارزشی هستند و کودکان و دانش آموزان مینوانند به عنوان میان وعده مناسب از آنها استفاده کنند

2-حتی الامکان برنج باید بصورتکته ای مصرف شود. زیرا آبکش کردن برنج موجب میشود که ویتامین های گروه (ب) که در برنج موجود است در آب برنج حل شده و دور ریخته شود

3-انواع شیرینی – کیک – شکلات – مبا – چیپس – سوسیس – کالباس – همبر – کله پاچه ، انواع نوشابه شربت ها – غذاهای آماده و کنسروی را کمتر مصرف کنید.

با تشکر از خانم لیلا نامی

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی