close
تبلیغات در اینترنت
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)
پایگاه اطلاع رسانی نظرآقا سـلام

آخرین نظرات کاربران

شهروند - با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مدیریت سایت باید این رو هم بگیم که شاید پنجاه درصد قضیه مقصر دهیاری روستا وکارکنان باشند بلکه پنجاه درصد دیگه مقصر مردم - 1397/01/30
غلامی - باعرض سلام وخسته نباشید خدمت پسر عمه عزیزم جناب مهندس موسوی نژاد انشالله در همه کارها موفق وپیروز باشید - 1396/12/17
بنده ی خدا - چرا عکس های جشن امسال رو تو ساین نگذاشتین😑 - 1396/12/15
علی - دکتر شمس مردی بی ریا و بسیار دوست داشتنی - 1396/11/30
داریوش - عبدالله رزمجو بازیکن اینده داره روستا هست والان باید در یکی از بهترین تیمهای استان بازی کند به امید روزی که عبدالله بتواند برای دیارمان افتخار کسب کند - 1396/11/24
هاشمی پورمحمدرضا - درودبربانوان والیبالیست نظراقا - 1396/11/24
محمد رضا - با سلام خدمت دوستان و دستند درکاران سایت روستای خوب نظرآقا از مدیران و بچه های دیگر که همیشه سعی کردند تمام اتفاقات و مطالب جالب از فرهنگی تا ورزشی - 1396/11/23
هاشمی پورمحمدرضا - درودبراستادنامجو - 1396/11/19
داریوش - واقعا امروز بچها عالی بازی کردن وغیرتی ودر دو موقعیت ساده که اونا کاملا اتفاقی گیرشون اومد گل زدن واین هیچ از ارزشهای بچهای تیم اتحاد کم نمی کنند امرو - 1396/11/05
یا حـســـین - با سلام و خسته نباشید.تبریک عرض میکنم .رنگ لباس قبلی زیباتر بود - 1396/10/28

تبلیغات

درباره سایت

عکس قرار گرفته است

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 7
  • بازديد امروز : 772
  • بازديد ديروز : 512
  • آي پي امروز : 72
  • آي پي ديروز : 111
  • ورودی امروز گوگل : 15
  • ورودی گوگل دیروز : 16
  • بازديد هفته : 772
  • بازدید ماه : 1,733
  • بازدید سال : 1,733
  • كل بازديدها : 1,733
  • ای پی شما : 23.20.236.61
  • مرورگر شما :
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 107
  • كل مطالب : 1838
  • كل نظرات : 2854
  • امروز : دوشنبه 28 خرداد 1397

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری :
رمز عبور :


عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

اخبار روستای نظرآقا (مرکز دهستان زیراه
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

خانه بهداشت روستای نظرآقا

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته

است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را

خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم ...

به ادامه مطلب بروید

 

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم.

1-    شستن و ضدعفونی کردن سبزی در جلوگیری از بیماری های انگلی تاثیر دارد

2-    حتی الامکان سبزی را خام مصرف کنید زیرا پختن سبزی بویژه اگر به مدت طولانی باشد موجب از بین رفتن ویتامین های آن میشود.

3-    چربی موجود در لبنیات پرچرب از نوع ترانس می باشد که با انسد عروق و ایجاد بیماری های قلبی عروقی می شود

4-    قبل از مصرف هر نوع کشک مقداری آب به آن اضافه کنید و حداقل 5 تا 10 دقیقه در حال بهم زدن بجوشانید

5-    خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سرطان روده در مردان و زنانی که در دوران نوجوانی چاق بوده اند بیشتر است

6-    فیبرها در میوه ها و سبزی ها و دانه کامل غلات و حبوبات وجود دارند. در مصرف این مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهند

7-    مراقب چاقی کودکان باشید زیرا چاقی ای که در دوران کودکی بوجود می آید معمولا در بزرگسالی باقی میماند

8-    مصرف چای بصورت داغ نباشد زیرا قند بیشتری مصرف میکند و هم دچار ناراختی های گوارشی میشود

9-    توصیه می شود از شیرهای پاستوریزه شده 2/5 درصد و یا کمتر استفاده شود

10-                  نباید مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود و در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون و بیماری قلبی عروقی حدود 3 عدد در هفته نیز پیشنهاد میشود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

شعارهایی به مناسبت روز جهانی تغذیه

1-انواع غلات بو داده مثل: برنجک – گندم برشته – ذرات بوداده، تنقلات غذایی با ارزشی هستند و کودکان و دانش آموزان مینوانند به عنوان میان وعده مناسب از آنها استفاده کنند

2-حتی الامکان برنج باید بصورتکته ای مصرف شود. زیرا آبکش کردن برنج موجب میشود که ویتامین های گروه (ب) که در برنج موجود است در آب برنج حل شده و دور ریخته شود

3-انواع شیرینی – کیک – شکلات – مبا – چیپس – سوسیس – کالباس – همبر – کله پاچه ، انواع نوشابه شربت ها – غذاهای آماده و کنسروی را کمتر مصرف کنید.

با تشکر از خانم لیلا نامی