close
تبلیغات در اینترنت
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

نظرآقا

پیغام مدیر
از این که سایت ما را به عنوان سایت مورد نیاز خود انتخاب کرده اید متشکریم.

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه (لیلا نامی)

اخبار روستای نظرآقا (مرکز دهستان زیراه
پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

خانه بهداشت روستای نظرآقا

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته

است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را

خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم ...

به ادامه مطلب بروید

 

پیامهای تغذیه ای به مناسبت روز جهانی غذا و تغذیه

هر چند 4 روز از روز جهانی غذا و تغذیه گذشته است، اما لازم میدانیم مطالب بسیار خوب و مفیدی را خانم لیلا نامی جمع آوری کرده را در این پست قرار دهیم.

1-    شستن و ضدعفونی کردن سبزی در جلوگیری از بیماری های انگلی تاثیر دارد

2-    حتی الامکان سبزی را خام مصرف کنید زیرا پختن سبزی بویژه اگر به مدت طولانی باشد موجب از بین رفتن ویتامین های آن میشود.

3-    چربی موجود در لبنیات پرچرب از نوع ترانس می باشد که با انسد عروق و ایجاد بیماری های قلبی عروقی می شود

4-    قبل از مصرف هر نوع کشک مقداری آب به آن اضافه کنید و حداقل 5 تا 10 دقیقه در حال بهم زدن بجوشانید

5-    خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سرطان روده در مردان و زنانی که در دوران نوجوانی چاق بوده اند بیشتر است

6-    فیبرها در میوه ها و سبزی ها و دانه کامل غلات و حبوبات وجود دارند. در مصرف این مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهند

7-    مراقب چاقی کودکان باشید زیرا چاقی ای که در دوران کودکی بوجود می آید معمولا در بزرگسالی باقی میماند

8-    مصرف چای بصورت داغ نباشد زیرا قند بیشتری مصرف میکند و هم دچار ناراختی های گوارشی میشود

9-    توصیه می شود از شیرهای پاستوریزه شده 2/5 درصد و یا کمتر استفاده شود

10-                  نباید مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود و در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون و بیماری قلبی عروقی حدود 3 عدد در هفته نیز پیشنهاد میشود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

شعارهایی به مناسبت روز جهانی تغذیه

1-انواع غلات بو داده مثل: برنجک – گندم برشته – ذرات بوداده، تنقلات غذایی با ارزشی هستند و کودکان و دانش آموزان مینوانند به عنوان میان وعده مناسب از آنها استفاده کنند

2-حتی الامکان برنج باید بصورتکته ای مصرف شود. زیرا آبکش کردن برنج موجب میشود که ویتامین های گروه (ب) که در برنج موجود است در آب برنج حل شده و دور ریخته شود

3-انواع شیرینی – کیک – شکلات – مبا – چیپس – سوسیس – کالباس – همبر – کله پاچه ، انواع نوشابه شربت ها – غذاهای آماده و کنسروی را کمتر مصرف کنید.

با تشکر از خانم لیلا نامی

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی